تغییر پسورد وایرلس مودم
نوشته شده توسط : pc

تکنولوژی اینترنت وای فای و وایرلس به اینصورت است که ارتباط با اینترنت از طریق امواج رادیویی و هوا انجام می شود. این فناوری جدید هر چند باعث شده است که کاربران بهتر از اینترنت استفاده کنند ولی این امکان هم فراهم شده است که بعضی از کاربران از پهنای باند ما به صورت غیر مجاز استفاده کنند. برای اینکه از این سوء استفاده جلوگیری کنیم بهتر است که برای مودم خود رمز بگذاریم. این رمز گذاری علاوه بر اینکه در هنگام کانفینگ مودم میتواند انجام شود بعد از آن هم میتواند انجام شود. در این مبحث قصد داریم تغییر رمز مودم را آموزش دهیم .

اولا سیستم عاملها امنیت کافی ندارند و خیلی راحت هکرها میتوانند به سیستم رایانه ای شما نفوذ کنند. همچنین شبکه های رایانه ای میتواند برای هکرها طعمه خوبی باشد که بتوانند به راحتی درون آن نفوذ کنند. هر چند تغییر رمز مودم وای فای راه حل مناسبی برای هکرها نیست ولی باز بهر حال توصیه میشود در فاصله های زمانی مختلف پسورد مودم را تغییر دهید. 
دوما در کشور ما به دلیل اینکه هزینه اینترنت  آموزش بالا بردن امنیت وای فای بالا می باشد هزینه شارژ کردن اینترنت بهانه خوبی برای هکرها می باشد. که بخواهند بصورت رایگان از اینترنت دیگران استفاده کنند. این کار بهر حال دزدی اینترنتی محسوب می شود و در این مبحث قصد داریم تغییر رمز مودم Zyxel و D-link را به شما بصورت تصویری آموزش دهیم. سایر مودمها نیز با کمی تفاوت به همین صورت پسوردشان تغییر می کند. با ما همراه باشید.

تـغـیـیـر پـسـورد وایـرلـس مـودم هـای D_link

برای اینکار یک مرورگر باز کرده و ای پی ادرس مودم خود را وارد کنید.معمولا ای پی ادرس مودم192.168.1.1 می باشد.

صفحه ای باز می شود که از شماuser name و password می خواهد که معمولا در صورتی که پسورد را تغییر نداده باشید عبارت admin می باشد.صفحه تنظیمات به صورت زیر خواهد بود.

تغییر پسورد مودم D_LINK

در قسمت wireless setup عبارت wireless security را انتخاب کنید.

تغییر پسورد مودم D_LINK

در صفحه ای که باز می شود بر روی عبارت pre-shared key کلیک  کرده و رمز مودم خود را تغییر دهید.

تغییر پسورد مودم D_LINK

برای رمز گذاری رمزی را انتخاب کنید که به راحتی هک نشود.همچنین از ترکیب اعداد و حروف استفاده کنید تا به راحتی قابل هک نباشد.همچنین از نرم افزار هایی که افراد استفاده کننده از مودم را نمایش می دهد استفاده کنید تا در صورتی که IP هایی که متعلق به شما نیست را محدود کنید.

 

نـحـوه تـغـیـیـر پســــورد مـودم zyxel

برای تغییر رمز مودم zyxel طبق اموزش بالا وارد تنظیمات مودم می شوید user name و password را admin وارد میکنیم.صفحه زیر باز می شود.

تغییر پسورد مودم D_LINK

در قسمت network عبارت wireless lan را انتخاب کرده و در قسمت pre_share key رمز مودم خود را تغییر دهید.

منبع همراه رایانه





:: برچسب‌ها: وای فای , امنیت وای فای ,
:: بازدید از این مطلب : 1930
|
امتیاز مطلب : 50
|
تعداد امتیازدهندگان : 10
|
مجموع امتیاز : 10
تاریخ انتشار : دو شنبه 4 مرداد 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: